vrijdag 11 mei 2012

Vogels? Argh!

In de periode voor de aankoop van ons nieuwe huis sprak ik wat mensen over de nieuwe wijk.
Er was iemand enthousiast: 't is een wijk met veel groen en het is heerlijk stil. Je hoort veel vogels!'.

Ik moest Man een beetje overhalen om in Het Huis te gaan kijken, maar aangezien het een 4e slaapkamer én een zolder heeft, ging hij toch mee.
Ik was razend enthousiast en somde allerlei voordelen op.
Hij kwam stil terug na die eerste keer. De overgang van een oud huis aan de rand van de binnenstad, naar een doorsnee jaren 70 woning in een keurige wijk, was groot voor hem.
Ik dacht een argument te hebben en vertelde over de natuur en de vele vogels. 'Straks kunnen we heerlijk met het raam open slapen! Worden we niet meer wakker van het dronken volk wat door de straat loopt of de bussen die om 5.30 's morgens gaan rijden!'.
Hij keek met een donkere blik terug.

We gingen een tweede keer kijken. Achterin de tuin zei ik voor de grap: 'kijk eens wat een vogels!', en daar ging de makelaar natuurlijk gretig op in.
'Ja nou! wat een prachtige wijk en vele vogels. Mooie natuur hier meneer en de Wijde Aa in de buurt, daar kunt u heerlijk wandelen'.
Man zweeg weer.

De vele voordelen, vooral voor de kinderen maakten de aankoop.
We gingen het voorlopig koopcontract tekenen en de verkopers bleken vriendelijke mensen te zijn.
Zij zei: 'ik ga met pijn in mijn hart afscheid nemen van dit huis, het is zo'n heerlijke plek! Oh en er zitten zoveel vogels hier in de wijk!'.
Ik keek niet opzij naar Man, omdat ik wist dat in lachen zou uitbarsten.

Thuis gekomen gromde hij.
'Zul je net zien dat ik straks machtig vroeg wakker ben door die rotvogels!!', zei hij.
Ik kwam niet meer bij van het lachen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Monstera In The Saddle