donderdag 17 mei 2012

Tussenfase.

It giet oan! jubelde ik nog een aantal dagen geleden op Facebook.
Hoera! onze kopers hadden na 7 weken eindelijk hun centen voor elkaar en wij de onze.
Over nog maar 2 weken krijgen we de sleutel van een volgend kasteeltje, een groter huis met nog een extra slaapkamer en een zolder.

Dat er veel geregeld moet worden, daar was ik al voor gewaarschuwd. Maar het papierwerk valt tot nu toe nog mee.
Dat ik elke dag nog een instantie extra herinner, dat laat ik maar even terzijde. Lange leve TNT die de post tot maar liefst 6 maanden achter ons aan doorstuurt.
We hebben in elk geval licht en water en internet op 23 juni, wat wil een mens nog meer?

Maar nu sta ik even stil. 't Is nog iets te vroeg om te gaan inpakken, zoveel staat er niet in ons huisje.
Wat me wel irriteert, is dat ik graag verder wil met spulletjes kopen. Een kastje voor de televisie, iets aan de muur, gordijnen boven, misschien daar ook een nog een oud en aftands dressoir wat opgeknapt moet worden.
Misschien moet er nog wat tafeltjes of bijzetkrukjes komen, waar hangen we de takken die emotionele waarde voor me hebben.

De werkelijkheid is dat het wijzer is om te wachten tot we de sleutel echt hebben. Totdat het huis leeg is, als een leeg schildersdoek wat gekleurd gaat worden.
Ik weet wel dat het zelfs handiger is om te wachten tot we er echt wonen. Om te voelen hoe het huis is, hoe het licht valt, hoe de ruimte leeg of juist meer vol moet zijn.

Ik blader driftig de woonbladen door. Ah, die kapstok, leuk...! Ach nee, we weten nog niet exact waar de jassen komen te hangen.
Oh jah, zo leuk om een kast te hebben wat opgebouwd is uit verschillende kastjes...oef, waar komt die televisie eigenlijk te staan?

Nee, 't is beter om te wachten.
Kom, laat ik maar verhuisberichten gaan maken. Gebeurt er toch nog iets. En straks hebben het vast druk genoeg met....juist, regelen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Monstera In The Saddle