donderdag 21 november 2013

'Schud maar even heen en weer....'

Woensdagmorgen, ik ben naar mijn hippe kapper in de stad geweest en wandel ik nog even door de straten.
Ik zie de Hunkemöller en bedenk me dat ik eigenlijk wel weer nieuwe bh's kan gebruiken.
Als ik naar binnen wandel, word ik vriendelijk begroet. Altijd fijn om gezien te worden als klant, nietwaar?

Ik loop langs de rekken met lingerie in alle soorten en maten en negeer uiteraard het rek met de tijgerprintjes....
Ondertussen spreekt 1 van de verkoopsters me aan: 'kan ik u helpen?'. Ik antwoord dat ik even wat rondkijk en ze vraagt nog eens vriendelijk: 'weet u uw Hunkemöller maat ook?'.
Ik grinnik. 'Ja hoor, die weet ik wel'.
Gewapend met een diepblauwe bh en een zwart met gouden lijntje vertrek ik richting de pashokjes.

Als ik de bh aan heb, kijk ik kritisch naar het spiegelbeeld.
Hmmm. Dat zit wat strak en ik lijk flapjes huid onder mijn oksel te hebben. Dat kan natuurlijk nog niet op mijn leeftijd!
De verkoopster staat bij de ingang van de pashokjes en daarom roep ik zachtjes om de hoek van het hokje of ze even wil kijken.

'Hoe zit het?', vraagt ze terwijl ze aan de bandjes op mijn rug begint te trekken.
't Zit wat strak en het lijkt alsof het aan de zijkant niet mooi zit', antwoord ik haar.
Opgewekt antwoordt ze me: 'ik zie het, buig maar eens voorover en schud even heen en weer'.

Ik staar haar een milliseconde aan via de spiegel. Zei ze dat nou echt?
Schud Maar Even Heen En Weer?
Hallo! Ik werk niet bij de Moulin Rouge en ik ben ook geen model bij Victoria's Secret!
Wat verwacht ze nu van me?

Enigzins onzeker buig ik toch voorover en schud heen en weer met mijn bovenlichaam.
'Ik zie het al, te klein, ze vallen er bijna uit', zegt ze nog steeds opgewekt en weg is ze. Een andere maat pakken.
Ik hap nu naar adem.
Ze Vallen Er Bijna Uit.
Ik staar verbijsterd naar dat onflatteuze spiegelbeeld in dat pashokje met fout licht wat me bleek maakt.
Vragen ze dit nu aan iedereen die hulp nodig heeft? Hup, schudden mevrouwtje!

Ze komt terug met een nieuwe maat die me gelukkig prima past.
'En u heeft geluk vandaag, want u krijgt de tweede met 50% korting!'.
'Oh, nou dat komt dan mooi uit', zeg ik dan maar zo nonchalant mogelijk.

Thuis gekomen vertel ik het verhaal aan Man die uiteraard dubbel klapt van de lach.
Narrig zeg ik tegen hem: 'wees maar blij dat jij geen onderbroeken hoeft te passen daar! Schudt maar even meneer!'.
Hij komt niet meer bij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Monstera In The Saddle