maandag 14 januari 2013

Typemachine

Het lettertype van de ouderwetse typemachine vind ik helemaal te gek en ik ben dan ook erg blij dat de typemachine van mijn vader nog altijd hier in de woonkamer staat te pronken.
Ik kan me ook herinneren dat hij met 2 vingers op dat ding zat te rammen, vaak brieven naar de krant, naar familieleden, naar de raad van de kerk, voor zijn werk....

(hij was nogal betrokken bij kerk, staat en maatschappij om maar zo te zeggen)

Hij tikte erop achter zijn bureau, een grote met een blad met houtprint en met 4 lade's aan beide zijden die enorm knerpten als je ze open deed.
Toen we het huis leeg ruimden, kwamen we tot mijn grote verrassing 3 linten tegen in een doos.


En kijk eens in wat een prachtig doosje zo'n lint zit:


De typemachine doet het nog prima.
Alleen lastig dat er geen simpele backspace en delete knop op zit!







1 opmerking:

Rianne zei

Ohw, wat een cool plaatje! Mag ik wel delen op mn FB, toch?

Een reactie posten

Monstera In The Saddle