donderdag 29 november 2012

Kaartje

Daglicht
Uit chaos van lakens en
voorgevoel opgestaan, gordijnen
open, de radio aan, was
plotseling Scarlatti
heel helder te verstaan:
Nu alles is zoals het is geworden,
nu alles is zoals het is
komt het, hoewel, misschien
hoewel, tenslotte nog in orde.
Judith Herzberg

Terwijl ik op zoek was naar een foto voor de BSO van Zoon, kwam ik een stapel kaarten tegen. Kaarten die ik had gekregen toen ik 3 jaar geleden een tijd niet thuis was.
'Het komt nooit meer goed', andere woorden had ik niet.
't Kwam goed. Jah. Echt goed. Het leven bleek de moeite waard te zijn.

Er zat een kaart tussen met bovenstaande tekst.
Toen kon ik die laatste regel niet geloven. Nu wel.

3 jaar ben ik lang bezig geweest met alle etiketten die ik op me had geplakt, van me af te trekken.
Er bleef 1 over.

Grote letters.
Voldoen zonder ondernomen actie,
Acceptatie zonder behaald resultaat,
Respect zonder status,
Waardering zonder uiterlijk vertoon,
Bewondering zonder iets te meten:
Geliefd door te zijn

Anoniem


Goddank!
't Is ook voor jou!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Monstera In The Saddle