zaterdag 3 maart 2012

Zo oud worden! (2)

Mijn laatste stop voor vanavond: een cliënte met erachter de tijdsaanduiding: 15 minuten. Uit ervaring weet ik inmiddels dat het betekent helpen met omkleden. Zo gaat dat in de zorg tegenwoordig, alles wordt in tijd uitgedrukt. Steunkousen uitdoen is 5 of 10 minuten, insuline spuiten is 10 minuten en iemand helpen met wassen en aankleden is 20 minuten.

Ik ben bij deze mevrouw al eerder geweest en heb toen dat heerlijke verhaal gehoord.
Ze was alleen en hij was naast haar komen wonen. Hij was weduwnaar nadat hij jaren lang voor zijn zieke vrouw had gezorgd.
En nu waren ze verliefd geworden op elkaar. Maar ze wonen niet bij elkaar, nee: ze LATten heel modern.
Ja, ook als buren kun je een LAT relatie hebben! Bij hen betekent dat: 14 dagen slapen bij haar, 14 dagen slapen bij hem. Overdag zijn ze dan ook bij elkaar.

Ik kom vanavond weer bij haar om te helpen met omkleden en ze zegt: 'nog 2 nachten en dan slapen we weer hiernaast' en we trekken ondertussen het kleed van het bed.
Dan vervolgt ze: 'ze vragen weleens waarom we niet gaan trouwen en bij elkaar wonen, maar dan moeten we al onze dierbare spullen uitzoeken en spullen weg doen en dat willen we allebei niet. Maar we gaan ook niet meer trouwen, ze zeggen wel dat ik nog 20 jaar mee kan, maar daar geloof ik niets van'.

Terug in de huiskamer gaan ze weer bij elkaar zitten, hij nipt aan zijn Beerenburger.
Ze hebben het duidelijk goed samen. Ik hoop zo dat ze ongelijk heeft. Voor hem, voor haar, maar vooral omdat deze twee mensen elkaar in de herfst van hun leven hebben gevonden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Monstera In The Saddle